Determinants of the price of traditional varieties of tomatoes: A hedonic price analysis

Authors

  • Laura Martínez-Carrasco Martínez Universidad Miguel Hernández
  • Margarita Brugarolas Mollá-Bauzá Universidad Miguel Hernández
  • África Martínez Poveda Universidad Miguel Hernández
  • María del Mar Ros Universidad Miguel Hernández
  • Juan José Ruiz Martínez Universidad Miguel Hernández

DOI:

https://doi.org/10.7201/earn.2014.02.04

Keywords:

Local crops, Hedonic prices, Traditional tomatoes, Auctions

Abstract

The goal of this study is to determine the economic value (implicit price) that consumers give to different characteristics with influence in the purchase decision of traditional varieties of tomatoes. To accomplish this aim three hedonic price models have been estimated with data obtained from an experi-mental auction where participants should bid and value hedonically the tomatoes. The results point to a re-lationship between the price and the income level of the participants, as well as the tomato hedonic ratings.

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Author Biographies

Laura Martínez-Carrasco Martínez, Universidad Miguel Hernández

Dpt. Economía Agroambiental, Ingeniería Cartográfica y Expresión Gráfica en la Ingeniería
Universidad Miguel Hernández de Elche.

Margarita Brugarolas Mollá-Bauzá, Universidad Miguel Hernández

Dpt. Economía Agroambiental, Ingeniería Cartográfica y Expresión Gráfica en la Ingeniería
Universidad Miguel Hernández de Elche.

África Martínez Poveda, Universidad Miguel Hernández

Dpt. Economía Agroambiental, Ingeniería Cartográfica y Expresión Gráfica en la Ingeniería
Universidad Miguel Hernández de Elche.

María del Mar Ros, Universidad Miguel Hernández

Dpt. Economía Agroambiental, Ingeniería Cartográfica y Expresión Gráfica en la Ingeniería
Universidad Miguel Hernández de Elche.

Juan José Ruiz Martínez, Universidad Miguel Hernández

Dpt. Biología Aplicada

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Published

2014-11-01

Issue

Section

Article