Mancera, A. y Pano, A. (2013). El discurso político en Twitter: Análisis de mensajes que “trinan”. Barcelona: Anthropos.

Authors

  • Patricio Moya Universitat Politècnica de València

DOI:

https://doi.org/10.4995/rlyla.2014.1705

Abstract

El presente documento reseña la obra de las profesoras Ana Mancera (de la Universidad de Sevilla) y Ana Pano (de la Universidad de Bolonia) llamada "El discurso político en Twitter: Análisis de los mensajes que trinan".

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ghiassi, M., Skinner, J. y Zimbra, D. (2013). “Twitter brand sentiment analysis: A hybrid system using n-gram analysis and dynamic artificial neural network”, Expert Systems with applications, 40/16: 6266-6282. http://dx.doi.org/10.1016/j.eswa.2013.05.057

Mancera, A., y Pano, A. (2013). El discurso político en Twitter. Análisis de mensajes que “trinan”. Barcelona: Anthropos.

Pano, A. (2008). Dialogar en La Red. La lengua española en chats, emails, foros y blogs. Berna/Frankfurt: Peter Lang.

Tumasjan, A., Sprenger, T., Sandner, P. y Welpe, I. (2010). “Predicting Elections with Twitter: What 140 Characters Reveal about Political Sentiment”. Proceedings of the Fourth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media. pp. 178-185. California.

Yus, F. (2010). Ciberpragmática 2.0. Barcelona: Ariel.

Published

2014-05-29

Issue

Section

Review