La Arqueología Virtual y su uso en el aula
DOI:
https://doi.org/10.4995/var.2010.4699Keywords:
Virtual archaeology, Cultural heritage, Society, School innovationAbstract
Heritage, society and school are interrelated and constantly changing, open to new times and the need to expand their range. Today's society can lead to the idea that technological knowledge is only useful for humans. But technology and the humanities are not contradictory but can be effective partners in the learning, new technologies and intertwined subjects of humanities field. Virtual archaeology will be a new tool that will encourage and facilitate the traditional knowledge of archaeology, and is an important part of this innovative new school today.
Downloads
References
VILARRASA, A. (2001): “Salir del aula: reapropiarse del contexto. Una estrategia para la integración curricular del estudio del medio local”. Praxis. Barcelona.
SANTACANA, J., HERNÁNDEZ, X. (1999): “Enseñanza de la arqueología y la prehistoria”. Milenio. Lleida.
GAMARRA, J.M. (1994): “Una aproximación a la Historia de España a través de métodos y materiales arqueológicos”, en Escola crítica. Revista de innovación educativa, Nº5, 83-88. La Coruña.
DURÁN, M. (1984): “La Arqueología como experiencia interdisciplinar” en Nueva revista de enseñanzas medias, Nº4, 35-37. Madrid.
GIL, A. et al. (1994): “Arqueología en la Enseñanza”, Taller de Arqueología de IFP Misericordia (Valencia), en Revista de Arqueología, 159, 6-11, Madrid.
SANTACANA, J. (1995): “Los parques arqueológicos en Europa”, en Revista Iber, Nº3.
GESCHÉ-KONING, N. (1998): “Museos y enseñanza de las ciencias sociales. Perspectivas de futuro”, en Revista Iber, Nº15.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.