Uso de aplicaciones estéreo para difundir estudios arqueológicos. Aplicación a Museos Virtuales

Authors

  • María Dolores Robles Ortega Universidad de Jaén
  • Francisco R. Feito Higueruela Universidad de Jaén
  • Juan José Jiménez Delgado Universidad de Jaén
  • Rafael J. Segura Sánchez Universidad de Jaén

DOI:

https://doi.org/10.4995/var.2010.4719

Keywords:

Stereo, Museum, Virtual, Archaeology

Abstract

Nowadays information and communication technologies are fundamental tools for disseminating archaeology, as it shows the number of Virtual Museums available through Internet. However, many of them do not use all the possibilities that the new technologies could offer. This paper proposes the visualization of a prototype of Virtual Museum of Iberian Art by means of a stereo system. It can use both individual and collective tools in order to increase the authenticity sensation and the realism level of the observer.

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Author Biographies

María Dolores Robles Ortega, Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Francisco R. Feito Higueruela, Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Juan José Jiménez Delgado, Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

Rafael J. Segura Sánchez, Universidad de Jaén

Departamento de Informática de la Universidad de Jaén. España

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Published

2010-05-25

How to Cite

Robles Ortega, M. D., Feito Higueruela, F. R., Jiménez Delgado, J. J., & Segura Sánchez, R. J. (2010). Uso de aplicaciones estéreo para difundir estudios arqueológicos. Aplicación a Museos Virtuales. Virtual Archaeology Review, 1(2), 155–159. https://doi.org/10.4995/var.2010.4719

Issue

Section

Articles