Aplicación de las TIC en el área de la Arqueología Virtual para alumnos con necesidades educativas especiales en la etapa de Enseñanza Secundaria Obligatoria
DOI:
https://doi.org/10.4995/var.2013.4326Keywords:
TIC, Virtual archaeology, ANCE, DUAAbstract
Today's society is convinced that quality education must reach all young people, without exclusions. In this regard, the Secundary Education emphasizes the fact of catering for diversity.
Proper training will enable greater personal and social development, so that students can integrate in an increasingly demanding society. In this context, the New Technologies of Information and Communication facilitate both teaching and learning. One of them, Virtual Archaeology, the enables the conversion of historical legacy into real and powerful resources to support school and, consequently, society.
Downloads
References
ARNAIZ, P. (2003): “Educación inclusiva: Una escuela para todos”. Aljibe. Málaga.
COLL, C. (2007): “Una encrucijada para la educación escolar”, en Cuadernos de pedagogía, nº 370, pp. 19-23.
ECHEITA, G. (2006): “Educación para la inclusión o educación sin exclusiones”. Narcea. Madrid.
FULLAN, M. (2002): “Los nuevos significados del cambio educativo”. Octaedro. Barcelona.
MONTOLÍO, R. y CERVELLERA, L. (2008): “Una escuela de todas las personas para todas las personas”, en Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación. nº 6, pp. 100-119.
ONRUBIA, J. (2004): “Criterios psicopedagógicos y recursos para atender a la diversidad en secundaria”. Graó. Barcelona.
ORTIZ, M. y LOBATO, X. (2003): “Escuela inclusiva y cultura escolar: algunas evidencias empíricas”, en. Bordón, nº 55, pp. 27-39.
PUJOLAS, P. (2001): “Atención a la diversidad y aprendizaje cooperativo en la educación obligatoria”. Aljibe. Málaga
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.